• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

قاطبه جامعه صنفی شهرستان پاکدست و منصف هستند / ۳ هزار و ۵۰۰ بازرسی طی سه ماه اول سال

  • کد خبر : 2518
  • 17 تیر 1397 - 6:39
قاطبه جامعه صنفی شهرستان پاکدست و منصف هستند / ۳ هزار و ۵۰۰ بازرسی طی سه ماه اول سال

رئیس اتاق اصناف جم گفت: از ابتدای سال جاری، ۳ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی توسط بازرسین اتاق اصناف از صنوف مختلف انجام شده است. علی خطیب امروز در گفت وگو با خبرنگار آوای بوشهر اظهار داشت: بررسی و نظارت مستمر بازار همواره در دستور کار ستاد تنظیم بازار شهرستان و اتاق اصناف است و […]

رئیس اتاق اصناف جم گفت: از ابتدای سال جاری، ۳ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی توسط بازرسین اتاق اصناف از صنوف مختلف انجام شده است.

علی خطیب امروز در گفت وگو با خبرنگار آوای بوشهر اظهار داشت: بررسی و نظارت مستمر بازار همواره در دستور کار ستاد تنظیم بازار شهرستان و اتاق اصناف است و پرونده هایی نیز از گرانفروشی و سایر تخلفات تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه قاطبه جامعه صنفی شهرستان، پاکدست و منصف هستند تصریح کرد: بازرسان اتاق اصناف با جدیت بازرسی های مستمر را انجام می دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گرانفروشی حسب قانون برخورد می شود.

رئیس اتاق اصناف جم اضافه کرد: طی سه ماهه ابتدای سال ۹۷، ۵ پرونده گرانفروشی با جریمه ۴ میلیون تومانی تشکیل و به تعزیرات برای صدور حکم نهایی ارسال شده است.

خطیب گفت: البته این پرونده های ارسالی مربوط به بازرسان اتاق اصناف است و تعدادی از پرونده های گرانفروشی هم از طریق اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان به تعزیرات ارسال می شود.

علی خطیب یکی از وظایف اتاق اصناف را رسیدگی به شکایات مردمی و میانجیگیری برای رفع اختلافات فروشندگان و مشتری ها دانست و افزود: از ابتدای سال جاری ۱۷ مورد از پرونده های اختلافی میان شاکی و فروشنده در اتاق اصناف منجر به صلح و سازش شده که بر اساس آن مبلغ ۹ میلیون تومان به شاکیان ۱۷ پرونده بازگردانده شده است.

رئیس اتاق اصناف جم با اشاره به برخی گلایه ها از گرانی در شهرستان اظهار داشت: بازار شهرستان جم مانند سایر نقاط کشور متاثر از نوسانات ارزی و ریالی است و این نوسانات طی ماه های اخیر، نظم و ثبات بازار را دچار مشکل کرده است.

خطیب با بیان اینکه تخلف و رفتارهای مغایر قانون در هر قشری از جامعه وجود دارد تاکید کرد: بخش مهمی از تنظیم بازار به تعادل میان عرضه و تقاضا بستگی دارد و نظارت های قهری نمی تواند در التهابات بازار چندان موثر واقع شود.

وی اضافه کرد: دسترسی به کالای مناسب و باکیفیت و ارزان حق مردم است و تمام توان خود را برای مدیریت بازار در نوسانات به کار بسته ایم. خطیب یادآور شد: بازرسین اتاق اصناف جم هر روز پاسخگوی شکایات مردم در خصوص تخلفات بازار هستند و مردم می توانند در راستای مدیریت بهتر بازار، اتاق اصناف را با پیشنهادات و انتقادات سازنده یاری کنند.

لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=2518

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.