به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف جم به نقل از خبرگزاری فارس، سید اکبر حسینی در جلسه کمیته تنظیم بازار شهرستان جم اظهار داشت: در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان روزانه از سطح عرضه کالا و خدمات گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت با ادارات ذی‌ربط در حال انجام است.

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان جم اضافه کرد: بازرسان با جدیت به‌صورت مستمر، قیمت‌ها را در سطح بازار رصد و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌کنند.

وی در تشریح مجموع شکایات دریافتی سامانه ۱۲۴ بیان داشت: بیشترین گزارش در بخش کالایی پروتئینی، میوه و تره‌بار، نان و صنوف قنادی بود که پس از بررسی توسط بازرسی و نظارت منجر به تشکیل ۳۲ پرونده به ارزش ریالی بیش از ۵۹ میلیون ریال شده است.

وی در خصوص اقدامات انجام‌شده در حوزه خدمات گفت: کابینت و دکوراسیون، خدمات فنی اتومبیل، مشاورین املاک، مصالح ساختمانی و آرایشگران زنانه از جمله شکایات در این حوزه بود که پس از بررسی در هیئت رسیدگی به شکایات منجر به تشکیل پرونده به ارزش۸۱۰ میلیون ریال شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جم از شهروندان گرامی خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اجحاف در حق مصرف‌کننده (اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی و تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب و …) از طریق سامانه ۱۲۴ و یا مراجعه حضوری و با ارائه شکایات به اداره، مسؤولان ذی‌ربط را در جریان قرار داده تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.