• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

مردم برای خرید موبایل عجله نکنند/ کشف انبارهایی از لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق

  • کد خبر : 2274
  • 22 آبان 1396 - 10:19

علی اکبر پوراحمدنژاد درگفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجودرباره اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در دو ماه اخیر، گفت: در حال اجرای مسائل زیرساختی و شناسایی عوامل قاچاق در پایتخت هستیم، زیرا عمده کالا‌ها از پایتخت به کشور ارسال می‌شود و ۴۴ اتحادیه از اصناف در این طرح همکاری ویژه‌ای با ما دارند. شاید برای مردم […]

علی اکبر پوراحمدنژاد درگفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجودرباره اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در دو ماه اخیر، گفت: در حال اجرای مسائل زیرساختی و شناسایی عوامل قاچاق در پایتخت هستیم، زیرا عمده کالا‌ها از پایتخت به کشور ارسال می‌شود و ۴۴ اتحادیه از اصناف در این طرح همکاری ویژه‌ای با ما دارند. شاید برای مردم جذابیت رسانه‌ای نداشته و مردم دوست داشته باشند کانتینر کانتیر کالای قاچاق کشف شود، ولی اقدامات اخیر ستاد با همکاری اصناف، اقلام قاچاق، تقلبی و کپی از برندهای مشهور شناسایی شد که اثر بخشی مهمی در حوزه مبارزه با قاچاق دارد.
وی در ادامه گفت: ۵۱۰۰ واحد تجاری از اتحادیه‌ها با آگاهی نسبت به عناوین قاچاق در مبادی عرضه و تقاضا همکاری مناسبی را با ما انجام داده و کالاهای تقلبی و قاچاق زیادی به ویژه در حوزه پوشاک، اقلام ورزشی، لوازم سلامت، لوازم آرایشی بهداشتی و عینک شناسایی شد.
دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران اضافه کرد: بحث شناسایی و راستی آزمایی واحدهای تجاری مساله دیگری بود که به صورت ویژه پیگیری شده و مشخص شد واحدهای تجاری ثبت شده‌ای هستند که اصلا وجود خارجی ندارند و واحدهای بدون پروانه کسب کدام است. این روند، ما را به شناسایی اقلام قاچاق به ویژه در صنف لوازم آرایشی بهداشتی رساند و انبارهایی از لوازم قاچاق در این صنف شناسایی و ضبط گردید.
در بحث ریجستری چه اتفاقی افتاده است؟
پور احمد نژاد با بیان اینکه در بحث ریجستری به دنبال قانونمند کردن فضای عرضه کالای خارجی هستیم که نمونه تولید ملی آن وجود ندارد، گفت: تدابیر و مقدمات این طرح در چند ماه گذشته انجام شده و بحث شناسایی برند‌ها در دستور کار قرار گرفت و جلوی فعالیت برندهایی که وجاهت مشخصی نداشته و در خفا کار می‌کردند گرفته شد.
وی با اشاره به اینکه قبل از اجرای این طرح همکاری با گمرکات در روند ترخیص کالا صورت گرفت تصریح کرد: بسیاری از این برندهای شناخته شده توسط واردکنندگان در حال عرضه است و جهش قیمت تلفن همراه، اتفاق طبیعی نبوده و به صورتحبابی است و تقاضای من از مردم این است از عجله در خرید این کالا خودداری کنند تا آرامش کامل به این بازار بازگردد.
پور احمد نژاد در پایان گفت: تعامل خوبی در این راه با وزارت ارتباطات صورت گرفت و روندی را که معطل مانده بود آغاز کردیم و سعی ما بر این است که این حرکت درست انجام شود به این علت بخش بخش آن را با حوصله انجام می‌دهیم تا مصرف کننده کمترین ضرر را متحمل شود.
لینک کوتاه : https://asnafjam.ir/?p=2274

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.